Forum     Polskie Forum Gupikowe Strona Główna Polskie Forum Gupikowe
***Forum dyskusyjne Klubu Poecilia Reticulata oraz ryb jajożyworodnych***
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drzewo genealogiczne
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Polskie Forum Gupikowe Strona Główna -> Galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Śro Sty 30, 2008 12:11    Temat postu: Drzewo genealogiczne

Udalo mi sie wyhodowac rowniusko 200 Gupikow. Chcialam z dokupionej grupki otrzymac roznobarwna mieszanke. Otrzymalam juz pokolenie F2, i mam juz narybek pokolenia F3. Otrzymane Gupiki /wyhodowane przeze mnie/ byly piekniejsze i bardziej roznorodne od form wyjsciowych - w drugim pokoleniu powstaly nawet dwumiecze. Nie wszystkie zdazyly przekazac swoje 'geny', gdyz niektore z nich /zwlaszcza samce/ zdechly po kilku tygodniach. Musze dodac, ze rowniez w nastepnym pokoleniu /F1/ z samicy niebieskiej na zdjeciu pierwszym powstal Gupik czarno-czerwony, ale postanowilam go osobno rozmnozyc. Chcialam poczekac az F3 podrosna, zeby im zrobic fotki, ale sa glosy ciekawych jak mixy moga wygladac, wiec postuje juz teraz.

Gupiki wyjsciowe:


Pokolenie F1:


Pokolenie F2:


Przy rozmnazaniu tego czarno-czerwonego troche kombinowalam plus dowiedzialam sie, ze jej patrner jest jej synem, dlatego z jego genealogia byla by troszke pokomplikowana sprawa /jego zdjecia sa w innym temacie Moje wyhodowane Gupiki w fotografiach/.


Ostatnio zmieniony przez Belladonna dnia Śro Sty 30, 2008 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej konarzewski
Administrator



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 691
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TYCHY

PostWysłany: Śro Sty 30, 2008 12:45    Temat postu:

hmmm.belladonna trudno mi cokolwiek powiedziec o twoich rybkach oprocz tego ze to co przedstawilas to juz ryby i tak pomieszane i slabej
jakosci fotki.postaraj sie je poprawic tylko nie na photoshopiei mozemy podyskutowac o twojejkolekcji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Czw Sty 31, 2008 16:55    Temat postu:

Nie mam programu Photoshop, tylko Corel Draw /i to nie na moim komputerze, na szczescie rodzinka ma, no mam liczna rodzine Rolling Eyes /. Probowalam w Corelu cos poprawic, efekty srednie, ale za to wymienilam pare gorszych zdjec na lepsze. Niestety wielu osobnikow z niektorych fotografii juz nie mam /oddalam do sklepu zoologicznego za 'friko', pan sie cieszyl Laughing /, dlatego nie usuwalam tych zdjec.

Faktycznie te rybki sa i tak juz pomieszane, kupilam takie zwykle nierasowe w osiedlowym sklepie zoologicznym /chcialam zobaczyc wogole co z tego wyjdzie, po ostatnim pomorze po zywym pokarmie nie spodziewalam sie, ze sie tak rozmnoza/. Ta niebieska kupiona samica jest jakas 'lepsza', bo kupilam ja w innym sklepie, gdzie byly mniej skundlone okazy. Ale tak to z czysto-rasowym gupikiem to nie mialam do czynienia /nie mam jakiegos kontaktu z hodowcami rasowych gupikow, pozostaja mi tylko sklepy zoologiczne, czasem tam mozna nabyc rasowe tak od swieta/.

No to przedstawiam ulepszone fotografie:

Gupiki wyjsciowe sa takie same /zostala mi tylko ta niebieska, juz wyrosnieta/.

POKOLENIE F1:



POKOLENIE F2:



pokolenie F3 bedzie wkrotce, narazie podrasta
Co do jakosci zdjec, to moze mam rybki na czas sesji przelozyc do jakiedos innego zbiorniczka z bardziej przezroczysta szyba?

Edit: Pokolenie F3 juz jest!!!

POKOLENIE F3:


Ostatnio zmieniony przez Belladonna dnia Śro Gru 10, 2008 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wanna




Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon Kwi 13, 2009 19:00    Temat postu:

Lepiej zrób zdjęcia całego zbiornika z większej odległości i powycinaj rybki w jakimkolwiek programie graficznym, a jest ich wiele w sieci i to "za free". Dzięki temu przypuszczalnie ostrość będzie ustawiona na rybę, a nie roślinki w tle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 17:07    Temat postu:

Dzieki za rady. Chyba podzialalo, ale do tego trzeba miec rowniez dobry aparat /wtedy nie mialam dobrego, teraz mam lepszy/.

POKOLENIE F4:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 19:06    Temat postu:

Belladonna, masz bardzo fajne mieszańce, i dobrze, że cieszy Cię zabawa z gupikami, właśnie o to w tym wszystkim chodzi.
Ale może, w oparciu o to co masz zdecydowała byś się udoskonalić a potem utrwalić jeden z wybranych wariantów barwnych twoich rybek, to już wyższy stopień wtajemniczenia, ale sądze, że jesteś już gotowa na podjęcie takiej próby, wierzę w Ciebie, a zawsze służymy pomocą.
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Śro Cze 03, 2009 19:33    Temat postu:

Paweł napisał:
Belladonna, masz bardzo fajne mieszańce, i dobrze, że cieszy Cię zabawa z gupikami, właśnie o to w tym wszystkim chodzi.
Ale może, w oparciu o to co masz zdecydowała byś się udoskonalić a potem utrwalić jeden z wybranych wariantów barwnych twoich rybek, to już wyższy stopień wtajemniczenia, ale sądze, że jesteś już gotowa na podjęcie takiej próby, wierzę w Ciebie, a zawsze służymy pomocą.
Powodzenia.


Dziekuje Very Happy
Hmmmm, trudno wybrac. Pomyslalam nad drobnowzorzystymi i nad dwumieczami /na te ostatnie bede musiala poczekac az sie ta cecha ujawni, bo padlo mi cale 'dwumieczarium'/. Poza tym rownolegle jeszcze hoduje czarno-czerwone i od niedawna niebieskie /bardzo mi sie podobaja niebieskie gupiki/.

A zeby nie rzucac slow na wiatr ... tutaj jest drobnowzorzysta odnoga z drzewa genealogicznego /pierwsza litera B od 'hodowli' a druga P od serii 'Pociag' czyli drobnowzorzyste, moze zmienie w przyszlosci oznaczenie na dr, bo czarne sa juz oznaczone D/

[link widoczny dla zalogowanych] /w formie linku, zeby ulzyc serwerowi/


Ostatnio zmieniony przez Belladonna dnia Pią Cze 12, 2009 15:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro Cze 03, 2009 20:46    Temat postu:

Wprowadzasz okropne zamieszanie tym oznaczeniami, już kiedyś tłumaczylismy Tobie jak należy oznaczać poszczególne pokolenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 10:47    Temat postu:

Paweł napisał:
Wprowadzasz okropne zamieszanie tym oznaczeniami, już kiedyś tłumaczylismy Tobie jak należy oznaczać poszczególne pokolenia.

Tak, P jak parentalne, juz poprawilam Laughing

[link widoczny dla zalogowanych]

Tylko, ze w notatkach w dzienniku akwarystycznym mam 'zle' oznaczenia, tak dla wlasnej wygody pisalam B, P, D, BP, N, aby zaoszczedzic miejsca na papierze. Teraz jednak, zeby wszystko bylo poprawnie, bede oznaczac przez P z dopiskiem serii /np. drobnowzorzyste, niebieskie/.


Ostatnio zmieniony przez Belladonna dnia Pią Cze 12, 2009 15:34, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 13:13    Temat postu:

Nadal źle Laughing , ryby od których zaczełaś hodowle to pokolenie P, ich potomstwo i potomstwo potomstwa to już F
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 11:12    Temat postu:

Czyli ma byc tak?: gupiki kupione to pokolenie parentalne czyli P, a ich dzieci to beda F1? /dzieci F1 to F2 itd/. Mam jeszcze pytanie, a jak polacze samice F4 z samcem kupionym czyli P, to co mi wyjdzie? F5?
Pytam, bo chcialabym miec wszystko oznaczone jak nalezy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 12:34    Temat postu:

Cytat:
Czyli ma byc tak?: gupiki kupione to pokolenie parentalne czyli P, a ich dzieci to beda F1? /dzieci F1 to F2 itd/

Właśnie tak.
Cytat:
Mam jeszcze pytanie, a jak polacze samice F4 z samcem kupionym czyli P, to co mi wyjdzie?

Wówczas masz nowe pokolenie P (zakładasz nową rodzinę)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belladonna




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom/Chorzow

PostWysłany: Pią Cze 12, 2009 15:52    Temat postu:

Dziekuje za informacje. Teraz powinno byc dobrze.

Odnoga drobnowzorzyste:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 20:32    Temat postu:

To skąd wzięły się pokolenia F3 i dalsze, skoro nie było ryb w F2? Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drut_84




Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon Cze 15, 2009 15:57    Temat postu:

Chodziło raczej o brak osobników drobnowzorzystych w F2, tak mniemam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Polskie Forum Gupikowe Strona Główna -> Galeria Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin